Re: DNS problem

Tjaeh lige nu ser det da ok ud. (?!)

Brokkeriet med "... zero ttl" kommer normalt når syntaxen for SOA ikke
overholdes. Dvs. du skal have (mindst) de obligatoriske værdier med, og
her er TTL den sidste i rækken.

Selvom du tilsyneladende selv har hittet fejlen, vil jeg alligevel
påpege et problem med din SOA record. Nemlig de korte tider du angiver.

Regner du med at skulle foretage en hel del ændringer med meget korte
mellemrum hen over de næste dage?

Ellers bør du sætte dine værdier en del op (især da du er primær).

Hvis du bruger bind-8.x.x er, den meget flink til at påpege hvilke
problemer der kan være med dine records/config.
Til bind-4.x.x kan jeg anbefale værktøjet "nslint" til tjek af
boot+zonefiler.

Hvis du alligevel skulle løbe ind i problemer er du velkommen til at
kontakte mig direkte.
(Jeg sidder i forvejen og nusler med administration af en hoben domæner
og netværker)

Mvh
LUR

Follow ups