hda3

Hej
Jeg har fornyligt installeret Linux. Jeg lavede 3 partitioner til Linux,
to ext2 og en swap. De har navnene hda2, hda3 og hda4 (swap). I linux
kan jeg fint se hda2 (/), cdromm (/mnt/cdrom), floppy (/mnt/floppy). Men
jeg kan IKKE mounte hda3 som et ekstra HD. Hvordan gør mand det. Jeg går
ind i fsconf og add'er en ny partition og mounter den på fx /mnt/disk2
Hvis jeg vælger det direktory og laver en df på den, siger den
størrelsen på hda2. Imidlertid står den korrekte størrelse når jeg er i
fsconf og ser at hda3 er på 485 MB. Jeg har også prøvet med prompt
kommandoen mount /mnt/hda3 og mount -a /mnt/hda3. Jeg få så at vide at
/dev/hda3 ikke re en korrekt blok, eller der er for mange filsystemer
eller at filsystmet ikke er korrekt.
Hvad gør jeg forkert.
Hvordan formatere man en floppy disk? Jeg har afinstalleret nogle pakker
og når jeg prøver at reinstallere komme den med at den magler nogle
dependicies. Hvordan får man alle relevante filer med i et hug?
--
Med venlig hilsen
Lars Ole Christoffersen

Follow ups