Suse, Zyxel Probs.

Hej Alle...

Jeg har et lille problem med min Linux, som kører Suse 6.0 med kernel 2.2.0 pre7...

Jeg kan ikke få det til at kommunikere med mit modem, som er et Zyxel Omni Net Plus ISDN Modem...

Jeg har prøvet med Minicom, på henholdsvis ttyS0 og ttyS1, som Linux finder i boot...

Det virker bare ikke, hvad har jeg gjort galt, skal jeg bruge nogle specielle drivere til mit modem, og hvor skaffer jeg dem fra, samt information om installation...

Jeg bruger den selvsamme maskine, med selvsamme modem lige nu (som dialup til ISP) bare med Win95, og det virker fortrinneligt...

Jeg har installeret specielle drivere på min Win95 maskine, for at modemet skal kunne genkende AT kommandoer, og jeg tror jeg skal gøre det samme med Linux, så er spørgsmålet, hvor finder jeg disse drivere...

Håber der er en der kan hjælpe mig...

BTW: Skulle der være en god Linux user i nærheden af Tappernøje, som læser dette, vil jeg gerne i kontakt med personen, da jeg godt kunne bruge lidt hjælp nogen gange (newbie)

Well, regards...

Kim Monberg (Linux Newbie)

Follow ups