Averview 76i skærm og X-windows

Hej med jer !

Jeg har et problem med min AcerView 76i skærm fra Acer. Jeg har et Diamond Stealth skærmkort med S3 Trio 64, og SuperProbe har da også "sagt god" for det. Jeg kører Xconf for at konfigurere min X-Windows og vælger der det rigtige skærmkort uden RAMDAC og uden CLOCK.

Jeg vælger skærmtype f.x. VGA 16 farver (bare for at få det til at virke) og passende skærmindstillinger og tilsidst gemmer jeg konfigurationen. Konf. programmet spørger, om den skal sætte en pointer til de rigtige drivere, hvilket jeg svarer ja til.

Når jeg så starter X-Windows, kommer problemet. For min skærm er "intelligent", og den finder selv ud af, hvilken opløsning, den kører og skifter automatisk instillinger, så det passer. Dette er også korrekt, når jeg kører (undskyld udtrykket) Windows 95, men under Linux (Red Hat 5.2), får jeg bare en sort skærm i grafik mode, og jeg er nødt til at reset'te dyret.

Er der andre der har været udsat for noget lignende eller ligger DU inde med en løsning, så er jeg mærkelig nok MEGET interesseret, så jeg kan lære noget mere om dette her Linux...

På forhånd TAK for hjælpen !

med venlig hilsen
Morten Majholm, Gørding
mmajholm@xxxxxxxxxxxxx