Re: Windows under Linux

On Fri, 14 May 1999, you wrote:

> Hvardan sætter man en harddisk op med windows på under
> linux. Jeg har linux på '/dev/hda' og har sat en til
> harddisk i maskinen hvor der ligger windows på. Jeg har sat
> den på i LILO.CONF men når jeg booter på den kommer der kun
> en masse tal hend over skærmen
>
> --
> Best regard
> Jan Jozwiak, Denmark    jozwiak@xxxxxxxxxxxxx | jan@xxxxxxxxxx

/etc/lili.conf
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
image=/boot/vmlinuz-2.2.5-15
        label=linux
        root=/dev/hda1
        read-only
other=/dev/hdc1
        label=win
        table=/dev/hdc
        map-drive=0x80
           to = 0x81
        map-drive=0x81
           to = 0x80
~
Nedenstående til at læse -kopiere fra linux til en windåze der ikke er bootet
/etc/fstab
/dev/hda1               /                   ext2    defaults        1 1
/dev/hda5               swap                swap    defaults        0 0
/dev/fd0                /mnt/floppy         ext2    noauto          0 0
/dev/cdrom              /mnt/cdrom          iso9660 noauto,ro       0 0
/dev/hdc1               /winc               vfat    default         0 0
/dev/sda4               /zip                msdos   noauto,rw,user  0 0
none                    /proc               proc    defaults        0 0
none                    /dev/pts            devpts  mode=0622       0 0
ne                    /proc               proc    defaults        0 0
none                    /dev/pts            devpts  mode=0622       0 0
~
/etc/mtab
~        /ev/hda1 / ext2 rw 0 0
none /proc proc rw 0 0
/dev/hdc1 /winc vfat rw,default 0 0
none /dev/pts devpts rw,mode=0622 0 0
~
Min windoze ligger på hdc, idet mit cdrom drev er "primary slave" hdb
mountpointet "/winc"  at jeg har yderligere 2 partitioner på disken

Efter tilføjelserne i de på gældende filer køres: "chmod a+rwx  /dev/hdc1"
derefter skulle du kunne mounte på normal vis

mvh/gert