Re: Windows under Linux

Jan Jozwiak wrote:

> Hvardan sætter man en harddisk op med windows på under
> linux. Jeg har linux på '/dev/hda' og har sat en til
> harddisk i maskinen hvor der ligger windows på. Jeg har sat
> den på i LILO.CONF men når jeg booter på den kommer der kun
> en masse tal hend over skærmen

windows er lidt dum, så den kan kun boot'e fra en primær partition
af en rimelig stor størrelse på en primære partition på den
første harddisk. OS/2 er vist lidt bedre til den slags :)

Man kan godt lave en mindre partition til C: og en anden til D:,
men mange win-programmer har kun tænkt over at de kan installeres på C: :))

Så evt. må du flytte rundt på harddiskene.
Du burde kunne få linux til at starte fra en lilo i MBR på første disk
selvom linux er på den anden disk.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2