Re: 1024*768 i console

Prövade det men skärmen blev svart. Hur kontrollerar jag om BIOS fixar VESA 2.0
och att kärnan har VESA? Har för mig att jag la in det.

Johan KJellman

On 19-May-99 Michael Reiche wrote:
> Det er første krav er at dit grafikkort har en VESA 2.0 kompatibel BIOS.
>
> Det næste du gør er atkonfigurere din kerne, således at der under
> sektioenen 'Console drivers' er aktiveret 'VESA VGA graphics console'.
> Dernæst kompilerer og installerer du din nye kerne:
>
> make dep ; make zlilo ; make modules && make modules_install
>
> Og dernæst ændrer du i /etc/lilo.conf, således at der står:
>
> vga=0x305
>
> Kører lilo:
>
> lilo
>
> Og genstarter:
>
> shutdown -r

> [...]

  Johan Kjellman
  Kristianstad, Sweden
  ICQ: 8055671
  E-mail: johan.kjellman@xxxxxxx
....There is a low, deep rumbling sound in the distance.
I believe it is the sound of Penguins on the march.
Follow us into the Linux future.....