Re: Hvilket mail program?

HANS CHRISTIAN ANDERSEN wrote:

> Jeg har fået installeret min Linux og har fået kontakt med get2net, hvor
> jeg kan surfe uden problemer.
> Hvilket mail program er det mest udbredte blandt Linux-folket?
> Hvordan meddeler jeg mine mail adresser til programmet?
> Hos get2net har jeg indg. adresse bohr.get2net.dk og udg.
> smtpserver.get2net.dk?

Du kan til at begynde med anvende Netscape Communicator.
Der er opsætning til ind/udgående postserver mv.
Muligvis kan pine også konfigureres til at virke.

Senere kan du så eksperimentere med sendmail opsætningen, og så anvende
et vilkårligt emailprogram (emacs/gnus, elm, tkmail, mutt, ......)

Modtagelse af post kan dog også gøres med fetchmail.
Det bedste er hvis din sendmail virker til at sende lokal post til/mellem
brugerne. Så kan fetchmail blot aflevere post fra ISP'en pop3 server
til sendmail.

Udgående kræver lidt mere opsætning af sendmail, men kan også sættes
til at virke.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2