Re: Lyden hakker.

Rikke & Kim wrote:
> Jeg har et Soundblaster AWE64 VE. Jeg bruger lyd-driveren fra
> 4Front: OSS.

Er bud kunne være at det er problemer med IRQ eller de DMA kanaler
du bruger. Når lydkortet er færdig med at spille en sample rykker
det i en irq, denne får så lydkortdriveren til at sende flere
data, hvis den hakker så er der en forsinkelse i dette led.
Afspiller du en lydfil fra harddisken og hakker denne er dette
sikkert årsagen. Så ville jeg prøve med et andet IRQ.

Er det kun når du afspiller fra musik CD'er, så er det enten
programmet der afspiller, eller et sted mellem CD drevet og
linux at der er problemer. Hvis du f.x. laver et eller andet
tungt ved siden af så får afspilleren ikke nok CPU tid.
Dette kan være et problem med MP3 afspilning.

Er dit cdrom drev koblet direkte til lydkortet?

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      zqex@xxxxxxxx