Hjælp med driver og andet småt

Hej ukendte venner med Linux.
Jeg er forfatter af EDB bøger, og har lige installeret Linux på en partition
af min store Pc'er (Jeg har afsat 2 Gbytes til Linux).
Som i kan se på min hjemmeside, er jeg ved at lave et hæfte om Word Perfect
til Linux, og er derfor nødt til at kunne køre det på min maskine, og jeg
glæder mig meget til at lære om det. Jeg har 4 maskiner på kontoret, og
kører med Windows NT 4.0 UK, men hvis jeg kan lære nok om Linux til ikke at
få problemer, jeg ikke kan løse, hver anden dag, så vil jeg skifte til
Linux, og det kunne få mange til at skifte her i byen, da jeg har samarbejde
med en del små kontorer.

Jeg har et lille problem jeg har forsøgt løst på nettet i gennem flere timer
uden held. Kan du hjælpe mig. Jeg har et TNT 16 Mbytes grafikkort AGP
(nummeret på kortet er CT 6710). Jeg har lige installeret Linux Red Hat 6.0,
og skal bruge xwindows til at give mig den platform jeg gerne vil bruge for
at kunne skrive min bog om Word Perfect 9.0 til Linux. Da jeg har en
partioneret harddisk, og resten af den bruger Windows 2000 med store
grafikprogrammer, vil jeg helst ikke skifte mit grafikkort ud, da det er
noget af det bedste man har. Jeg har snakket med Creative Labs, og de har
ikke noget, men antyder, at der sikkert er en eller anden Linux-freak, der
har lavet en driver. HJÆÆÆÆÆÆÆLP, hvis du kan.

Jeg har et lille ønske til, det er et program til at lave screendump's med i
Linux, for det behøver jeg til at lave illustrationer i mine hæfter.
Ps PS Du er for resten nævnt i forordet som den danske Linux-guru, og som
den der indirekte inspirerede mig til at skrive til Linux.

Til aller sidst, kan man få et lille program, så man kan starte op på en
menu, og så vælge Win2000 eller Linux 6.0 på en lille grafisk flade ??
ligesom man kan med Windows NT.

Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, og meget gerne omtale jer i mit
hæfte, da det jo er meget nødvendigt at folk ved hvor de kan få hjælp.

Venlig hilsen

Jan Dalsgaard
Dalegade 73
DK 7000 Fredericia

Bankforbindelse
Den Danske bank: afd: 3205   Kontonr:3205746056

Hompage: http://w1.1634.telia.com/~u163406651

Follow ups