Re: Hjælp med driver og andet småt

Jan Dalsgaard wrote:
> Jeg har et lille problem jeg har forsøgt løst på nettet i gennem flere timer
> uden held. Kan du hjælpe mig. Jeg har et TNT 16 Mbytes grafikkort AGP
> (nummeret på kortet er CT 6710). Jeg har lige installeret Linux Red Hat 6.0,
> og skal bruge xwindows til at give mig den platform jeg gerne vil bruge for
> at kunne skrive min bog om Word Perfect 9.0 til Linux.
Javel ja. Bid venligst mærke i, at det ikke hedder X Windows eller noget
i den stil, men X, X Window System, X11 osv. Det mest korrekte er X
Window System, mens det mest brugte blot er X. Der er mange, der laver
den fejl, at kalde det X Windows, men som folkene bag det siger igen og
igen, er det altå forkert. Blot en lille pedantisk aside (men du skal jo
skrive det korrekt i din bog ;-)).
  Jeg har ikke kendskab til netop dit grafikkort, men se på
http://www.xfree.org for flere informationer. Fra FAQ'en har jeg taget
følgende:

---
Q.F12- Is a server for Riva 128, 128zx or Riva TNT based cards
available?

Support for all these NVIDIA chipsets is included in XFree86-3.3.3.1.
This server was partly implemented by NVIDIA and now follows the Open
Source guidelines.
---

Så selv om dit kort måske ikke bliver genkendt, er chipsættet altså
understøttet.

> Jeg har et lille ønske til, det er et program til at lave screendump's med i
> Linux, for det behøver jeg til at lave illustrationer i mine hæfter.
> Ps PS Du er for resten nævnt i forordet som den danske Linux-guru, og som
> den der indirekte inspirerede mig til at skrive til Linux.
Da du installerede RH 6.0, inkluderede du the GIMP i installationen?
Hvis ikke bør du omgående kyle det på din maskine. Det er et voldsomt
godt billedbehandlingsprogram... og det kan lave screendumps, så du
tror, det er løgn.

> Til aller sidst, kan man få et lille program, så man kan starte op på en
> menu, og så vælge Win2000 eller Linux 6.0 på en lille grafisk flade ??
> ligesom man kan med Windows NT.
Øh... du kan sikkert bruge NT's boot loader. Der er en HOWTO, der
beskriver proceduren. Se i directoriet /usr/doc/HOWTO.

> Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp, og meget gerne omtale jer i mit
> hæfte, da det jo er meget nødvendigt at folk ved hvor de kan få hjælp.
Vi er her jo for det samme. Sig endeligt til, hvis du kan bruge lidt
hjælp med bogen elelr andre sådanne sager. Hvad skriver du forresten
bogen i? Ahem... kender du til LaTeX?

Martin

--
Anyone who has realised the importance of Esperanto
is morally obligated to work for it.