Re: Diverse: UBUNTU 10.04 GRUP bootmanager

Frank Damgaard skrev:

> hvilket "grub hjælpeprogram" ?
>

> normalt vil installation lave XP opstart i grub-menu, dog
> sådan at linux er primær/default
>
> Dit problem er ikke at XP menu mangler men at den ikke er default?
>
> Hvis ja, så kan du installere opstarts-håndtering (pakke: startupmanager )
> og vælge standard-opstart og en del andre parametre.
> ... eller du kan rette direkte i /boot/grub/menu.lst

- tillad mig at korrekse...og skæld mig blot ud, hvis det jeg siger
alligevel ikke er rigtigt :-)

- U10.04 anvender GRUB2 og ikke standard legacy GRUB.

- der findes mig bekendt ikke nogen menu.lst i GRUB2.

- køb Linux Magazine issue 114 (denne måneds), der er en fin GRUB2 artikkel.

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223