Ethernet prot (eth0) på LAPtop er pludselig holdt op med at virke

Jeg har installeret Suse 11.2 64 bit udgave på min laptop (HP Pavillion
dv6000) for ca 1 år siden.

Det har stort set virekt upåklageligt tl nu.

I dag mens jeg surfede fra maskinen, så er det trådede netkort
tilsyneladende holdt op med at virke.

Heldigvis virker det trådløse fint i øjeblikket....

Jeg mistænker en hardware fejl af en slags, da kortet hverken giver
forbindelse med fast Ip eller dhcp
resultatet er det samme både med og uden network manager kontrol aktiv

Og jeg har testet med flere forskllige netværkskabler mod fler
foeskellige switche. I alle tilfælde ser PHY-indikatorerne
tilforladelige ud - der er bare ikke hul igennem

Er der nogle værktøjer til at teste ethernet-hardwaren i maskinen

driveren er så vidt jeg kan se forcedeth

Follow ups