Re: Problem med mysqladmin i bash script

On 17 April 2011 14:35, Thomas Rosendal Jensen <tarj1974@xxxxxxxxxxx> wrote:

[...]

> #for USRNME in /home/*
> USRARRAY=$(ls -l --format=single-column /home/)
> for USRNME in ${USRARRAY[@]}

Hej,
  Du behøver altså ikke lave et USRARRAY og du
behøver heller ikke give nogle options til ls med format eller
lign.

Hvorfor disse to linjer og ikke bare min linje:
for USRNME in /home/*
?

>  if [ ! -d ${DIR} ];
>  then
>  mkdir ${DIR}
>  fi

De ovenståender fire linjer kan omskrives til en enkelt linie:
[ -d $DIR ] || mkdir $DIR

Det gør det også mere læsligt.

> # for USRDOMN in /home/${USRNME}/PUBLIC_HTML/*
>  USRDOMNARRAY=$(ls -l --format=single-column /home/${USRNME}/PUBLIC_HTML/)
>  for USRDOMN in ${USRDOMNARRAY[@]}

Igen. Ganske unødvendigt. Min ene linje er nok og nemmere at
læse.

>  do
>  LNK=${USRDOMN}.${USRNME}.${MNDOMN}
>  UNDERSCORENAME=${USRDOMN}_${USRNME}_${MNDOMNUNDERSCORE}

LNK=$USRDOMN.$USRNME.$MNDOMN
Der er ikke brug for alle de { }.

Mvh
Martin