Re: Et lille script til test

On 16 April 2011 19:36, Thomas Rosendal Jensen <tarj1974@xxxxxxxxxxx> wrote:

> Her er så noget af min kode. Jeg har brugt noget af Martins kode og noget af
> mit "overkill" kode:

Hvorfor "overkill" ?

> Hverken din eller min apache kode virker.
> "  /etc/init.d/apache2 reload
> #  /usr/sbin/apachectl configtest && /usr/sbin/apachectl graceful

Ja, min virker og den korrekt reload ikke config, da der er fejl i den
generede config.

Med apachectl configtest && apachectl graceful, checker scriptet først
om apache config er iorden og kun hvis den er iorden bliver apache
config "graceful" reloadet.

> Syntax error on line 8 of /etc/apache2/sites-enabled/tst1.tj.juac.dk:
> Illegal option FollowSymlnks
> Action 'configtest' failed.

Det hedder FollowSymLinks
Du mangler et i.
Generelt synes jeg det er lidt mærkeligt, hvordan du fjerner vokaler
fra variablenavne etc.

/Martin