Locale - hvad skal der til ?

Hej

 Jeg sidder og roder lidt med den linux/busybox installation, der er på
min NAS. NAS'en er baseret på en Intel Atom CPU, og jeg har defor set det
som en udfordring at få en Tivoli STorage Manager backup agent til at
køre på den..
Som sagt, så gjort - omend det krævede at jeg selv fik fremstillet et
libstdc++.so.5 library ...

Nu er jeg så løbet ind i en anden forhindring... Backup af filer med
national karakterer.

Fra cross-compiler-miljø'et har jeg kopieret locale og localedef
kommando'erne over på NAS'en. kører jeg locale får jeg:

LANG=
LC_CTYPE="POSIX"
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE="POSIX"
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=

Dette er årsagen til, at backup'en ikke rigtigt kan køre... Der skal jeg
nemlig sætte LANG=en_US
Jeg lister så alle locale:

locale -a
POSIX

Hmm.. træls... dog kan der i build-miljø'et lavet et locale archive -
hvilket jeg også har forsøgt (og fået filerne ind på NAS'en).
Selv om jeg så sætter environment variablen korrekt i linux'en - så fejler
tsm klienten stadug..

Mit spørgsmål er så, om der skal andet til (libraries, busybox compilet
med locale support el.lign) - for måske at kunne få det til at fungere ?

/Brian

Follow ups