Re: Hard disk problemer

> Kør badblocks først og noter fejlene, eller lav redirect så listen gemmes.
> måske er det kun en sektor der driller, og måske den kan reddes
> ved reallokering i harddisken (sker internt).
> Smartctl viste jo kun en fejl på en sektor, men muligvis denne var i
> superblock....

badblocks kører endnu, men jeg har indtil videre fået dette output:

$badblocks -nvs /dev/sdb

Checking for bad blocks in non-destructive read-write mode
>From block 0 to 488386583
Checking for bad blocks (non-destructive read-write test)
Testing with random pattern:  19.64% done, 3:29:32 elapsed
 20.00% done, 3:33:23 elapsed
245749184one, 9:21:16 elapsed
245749208one, 9:21:48 elapsed
245749209one, 9:22:03 elapsed
245749210one, 9:22:19 elapsed
245749211one, 9:22:35 elapsed
 68.86% done, 15:45:52 elapsed

Jeg gætter på at det betyder at jeg skal gentage nedenstående for hver af
de nævnte blokke. Er det korrekt? Anden kommando skal vel kun udføres,
hvis der findes en fejl i den første kommando?

$  badblocks  -v  /dev/sdb  245749184  245749184
$  badblocks  -w  /dev/sdb  245749184  245749184

-- Jens