Re: Hard disk problemer

On 2011-11-22 14:05, Jens Bang wrote:

> badblocks kører endnu, men jeg har indtil videre fået dette output:
>

> $badblocks -nvs /dev/sdb
>
> Checking for bad blocks in non-destructive read-write mode
> From block 0 to 488386583
> Checking for bad blocks (non-destructive read-write test)
> Testing with random pattern:  19.64% done, 3:29:32 elapsed
>  20.00% done, 3:33:23 elapsed
> 245749184one, 9:21:16 elapsed
> 245749208one, 9:21:48 elapsed
> 245749209one, 9:22:03 elapsed
> 245749210one, 9:22:19 elapsed
> 245749211one, 9:22:35 elapsed
>  68.86% done, 15:45:52 elapsed

> [...]

ja du kan prøve, men du anvendte foroven en non-destruktive read-write test
så jeg er ikke klar over om den lykkedes med skrivning.

prøv først at checke med smartctl om der dukkede mere info op om hvad disken
lavede da den læste de defekte sektorer. (flere unrecoverable errors?)

PS
jeg faldt over denne:
http://www.gra2.com/article.php/20041015232512624
måske det kan bruges til at finde ud af om det er en fil og hvilke(n)
der har bad sektors....