Re: Debian og bootstrap

On Thu, 7 Mar 2013 23:27:44 +0100
Martin Møller Skarbiniks Pedersen <traxplayer@xxxxxxxxx> wrote:

> 2013/3/7 Donald J Axel <donax@xxxxxx>:
>
> [...]
>
> Måske kunne det være en idé at sætte en label på dine filsystemer
> og så bruge dem istedet for de lange UUID'er ?
>
> F.eks. noget a la:
> tune2fs -L rootpart /dev/sda1
>
> og så i lilo.conf skrive:
> root="LABEL=rootpart"
>
> Hilsen
> Martin

Lilo.conf(5) anbefaler at man bruger /dev/disk/by-id men det
fungerede ikke, og jeg kunne ikke se hvorfor. Da jeg vidste
at /dev/sda (eller whatever) fungerede, var det lettere at
backup-og-rette lilo.conf. Det fungerer fint selv om det er
lidt besværligt.

Til fstab er labels geniale (næsten).

--
Donald Axel <donax@xxxxxx>