SV: iso 8859-1og Word tegnsæt

	[Jørgen Altmann]  Hej Mads - og tak for dit hurtige svar.
	Problemstillingen er daglig, og skal automatiseres. Via SQR/Perl
fremstilles en række tab separerede ASCII filer,
	der flyttes fra Linux/Unix miljøet til et DOS ftp areal, hvorfra
Windows brugerne fremstiller diverse flettefiler i Word.
	Konvertering fra ISO 8859-1 til PC850 tegnsættet klarer jeg via et
tabelopslag der håndteres af Perl/C-shell  tr
	kommandoen. Men Word kan ikke umiddelbart oversætte PC850 til
"rigtige" karakterer (æ,ø,å etc.). Så det er i
	praksis et filter, der skal fremstilles.

	En løsning kan meget hurtigt udløse et par gode teaterbilletter :-)

Follow ups