Re: SV: iso 8859-1og Word tegns�t

Jørgen Altmann wrote:

> 	[Jørgen Altmann]  Hej Mads - og tak for dit hurtige svar.
> 	Problemstillingen er daglig, og skal automatiseres. Via SQR/Perl
> fremstilles en række tab separerede ASCII filer,
> 	der flyttes fra Linux/Unix miljøet til et DOS ftp areal, hvorfra
> Windows brugerne fremstiller diverse flettefiler i Word.
> 	Konvertering fra ISO 8859-1 til PC850 tegnsættet klarer jeg via et
> tabelopslag der håndteres af Perl/C-shell  tr

Men hvorfor omvejen via PC850, da Windows bla. anvender ISO8859-1 (latin1)

> 	kommandoen. Men Word kan ikke umiddelbart oversætte PC850 til
> "rigtige" karakterer (æ,ø,å etc.). Så det er i
            * tegn *
> 	praksis et filter, der skal fremstilles.

Jeg har et program der konverterer fra/til latin1/cp850/865
på http://home3.inet.tele.dk/frda (se lat1conv) til dos + unix
med C-kildetekst.

Ellers findes også "recode", som kan findes på dkuug's ftp server.
(er også med i SuSE)

MEN, Word kan da godt importere DOS tekstfiler (PC850), man skal blot
vælge det rigtige format i passende menu.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2