Re: expected Voodoo, none detected (solved)

On Sun, 1 Aug 1999, torben fjerdingstad wrote:

> Jeg skrev:
>
> Demoerne i Mesa-3.1/3Dfx kan jeg dog ikke få til at bruge
> kortet, selvom jeg har prøvet både at sætte
> MESA_GLX_FX til f og til fullscreen.

Ok nu ved jeg ikke med Mesa-3.1, men med Mesa-3.0 virker det hvis du
sætter MESA_GLX_FX til 1 (selvom der står f i doc´sne :-)

> quake2 virker ikke:
> ref_gl version: GL 0.01
> /usr/local/src/new/quake2/opengl32: cannot open shared
> object file: No such file or directory
> ref_gl::R_Init() - could not load "opengl32"
>
> Måske manlger der nogett i quake2-3.20-glibc-i386-unknown-linux2.0.tar.gz ?
> Jeg prøver at finde en anden version.

Jeg formoder at du bruger Mesa driveren til at starte Quake2 med, der fik
jeg nemlig samme output da jeg prøvede, men hvis du bruger det lille
vedlagte 3dfx library skulle det gerne virke ( +set vid_ref gl +set
gl_driver lib3dfxgl.so)

---
Jakob Hilarius, !UNIX guru

E-mail: jhsn@xxxxxxxx | SMS: 21647953@xxxxxxxxxx | phone: 46401288