Hvilke programmer anbefaler i ?

Hej,

Jeg har ikke haft tid til at følge med her på listen de sidste 2-3
måneder så jeg ved ikke om der er nogen der har stillet samme spørgsmål.

Jeg skal stille en Server op som har forbindelse til internettet via et
DIVA (det Tele.dk bruger til deres ISDN2 pakke) Jeg har set noget om at
der skulle være nogle problem, er der nogen der har løst dem ?
Kan man sådan bare uden vider dele internet forbindelsen til et blandet
miljø af forskellige versioner af Windows ?
Er sendmail blevet nemmere at sætte op til at styre ens indkommende og
udgående mail ?
Hvilken firewall kan i anbefale ?
Kan man lave software raid over IDE ?
Hvis man kan hvilket program skal man bruge ?
Jeg kan ikke huske om det hedder raid 0 eller hvad det hedder, men
softwaren skal laven den type raid hvor den læser på begge HHD'er for
bedre ydelse
Kan man bruge mere en 2 diske i raid systemet, for jeg har 3 diske af
samme fabrikat og stærrelse ?
Serveren skal også bruge som fil og udskrift deling, intranet server.
Findes der et modul til Apache så man kan bruge ASP på serveren ?
Findes der et program der kan konvetere fra ASP til PHP ?
Hvor godt er det ? kan man stole på at den for det hele med ?

Alt spftware skal være gratis.

MySQL er den gratis ?
Hvis ikke hvor kan den købes og hvor meget koster den ?
Er den nem at sætte op ?
Kan den konvetere fra Access 97 ?
Hvis ikke findes der så et andet program der kan.

Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, men jeg håber at der er nogen
der kan hjælpe.

Mvh.

René

Follow ups