Re: Hvilke programmer anbefaler i ?

René Madsen wrote:

> Hej,
>
> Jeg har ikke haft tid til at følge med her på listen de sidste 2-3
> måneder så jeg ved ikke om der er nogen der har stillet samme spørgsmål.
Jamen, der er et mailarkiv med søgefunktion til det samme formål.

> Kan man sådan bare uden vider dele internet forbindelsen til et blandet
> miljø af forskellige versioner af Windows ?
Ja, hvis du kører masquerading på linuxboxen er der sjældent problemer.

> Er sendmail blevet nemmere at sætte op til at styre ens indkommende og
> udgående mail ?
Det kommer meget an på distributionen, jeg har aldrig haft problemer
under debian, men under redhat er det mere bøvlet.

> Hvilken firewall kan i anbefale ?
Den der er indbygget i kernen.
> Kan man lave software raid over IDE ?
Ja
> Hvis man kan hvilket program skal man bruge ?
Det kommer an på kerneversionen.
> Jeg kan ikke huske om det hedder raid 0 eller hvad det hedder, men
> softwaren skal laven den type raid hvor den læser på begge HHD'er for
> bedre ydelse
Det kan du ikke med ide, så skal du bruge scsi.
Eller mere præcist, man kan godt sætte det op med ide, men det er
ikke sikkert, at det giver højere ydelse.

> Kan man bruge mere en 2 diske i raid systemet, for jeg har 3 diske af
> samme fabrikat og stærrelse ?
Ja
> Serveren skal også bruge som fil og udskrift deling, intranet server.
> Findes der et modul til Apache så man kan bruge ASP på serveren ?
Ja
> Findes der et program der kan konvetere fra ASP til PHP ?
Ja, men det er ikke gratis
> Hvor godt er det ? kan man stole på at den for det hele med ?
Aner det ikke.

> Alt spftware skal være gratis.
>
> MySQL er den gratis ?
Ja, medmindre du sælger den videre, som en del af et produkt.

www.mysql.com
> Er den nem at sætte op ?
Ja

> Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, men jeg håber at der er nogen
> der kan hjælpe.
Disse spørgsmål har alle været besvaret inden for den sidste måned.

--
MVH / Best Regards
Allan Jacobsen