Re: HP8100 cd brænder

On Wed, Aug 25 1999, Gert Holtoft wrote:

> --  --  --  --  --
> Det ser fortryllende ud, men virker ikke, "insmod cdrom" fortæller at
> der ikke er et modul der hedder cdrom ( kernekompilerings problem ? ),
> de andre "insmoder" virker. xcdroast/cdrecord "snakker" ikke med
> drevet, i xcdroast setup står drevet sammen med de andre drev, ikke
> som scsi

Ok, så tjeck at du har valgt ATAPI og SCSI CD-ROM support som
moduler (også SCSI generic, selvom det ikke er nødvendigt (ok,
nu vil folk sikkert brokke sig, det andet er heller ikke strengt
nødvendigt, men det antager vi her at det er)) - fra min .config :

CONFIG_BLK_DEV_IDECD=m
CONFIG_BLK_DEV_SR=m
CONFIG_CHR_DEV_SG=m
CONFIG_BLK_DEV_IDESCSI=m

Dukker modulerne op i en modprobe -l? :

/lib/modules/2.3.15/scsi/ide-scsi.o
/lib/modules/2.3.15/scsi/sg.o
/lib/modules/2.3.15/scsi/sr_mod.o
/lib/modules/2.3.15/block/ide-cd.o
/lib/modules/2.3.15/cdrom/cdrom.o

Så dobbelt tjeck din config. Opsætningen kan også klares på
andre måder (hvor det ikke partout behøver at være modul
baseret, men lad os prøve at holde os til dig indtil
videre).

> Min Windowsdisk er IKKE noget gammelt "bagendedump" :-)

Glimrende, så er det nok ikke problemet :)

--
*  Jens Axboe <axboe@xxxxxxxx>
*  Linux CD-ROM Maintainer