Alternativer til FIPS?

Jeg har skaffet en gammel Pentium 100 maskine for at kunne lege lidt med at
lave netværk med Linux. Jeg vil gerne beholde en lille partition med Win95
sammen med Linux.

Jeg har nu flere gange prøvet at dele harddisken med fips for derefter at
installere Linux. Desværre er det kun muligt at boote fra diskette, og jeg
har ikke været i stand til at komme i kontakt med Windos partitionen efter
at harddisken er blevet splittet op.
For at kunne benytte Windos har jeg så benyttet 'restorrb.exe' til at
genskabe de oprindelige partitionsoplysninger. - lidt tåbeligt, men det
virker OK.

Jeg har nu efter at have læst manualen til fips set at det kun fungerer med
HD der har 'interrupt 13h for lowlevel harddisk access'. Ifølge
driveroplysningerne under Win95/system så er indstillingen for 'interrupt
request' = 14.

Spørgsmålet er så om dette er fejlen, og om der i så fald findes andre
programmer til at opdele drevet?
eller findes der andre måder at opdele HD'en så man stadigvæk kan boote fra
den?

/Hans Wennerberg

Follow ups