Re: Sv: Zip og mellemrum i fil-navne

Morten Christensen wrote:

..

> Nej. Jeg har prøvet med PKZip ver. 2,70 til win95 og rar ver 2,04 til
> win95. De har begge problemet.

kan rar udpakke zip ?

> Jeg ved ikke, om det er de rigtige værdier, jeg får fat på, men

Du fik de oktale værdier :(

> Med character set = ISO8859-1 i smb.conf
> æøå 346 370 345 ÆØÅ 306 330 305

Ovenstående er latin-1

> Uden character set
> æøå 221 233 206 ÆØÅ 222 235 217

og dette er DOS codepages (850 eller 865)

Muligvis siger specifikationerne at filen i SMB (LAN) skal
gemmes i DOS codepages, var SMB/LAN ikke en IBM opfindelse ?

Så hvis data gemmes "rå" så gemmes bla. ÆØÅæøå som hexværdier
der ikke ummidelbart kan vises i unix/linux.
filer kan dog stadig gemmes og hentes.
Det undrer mig dog at en zip fil med latin1 ikke kan udpakkes
korrekt under windows, har du evt. prøve windows versionen
af unzip ?

> Det skal bare være det udpakke-program, systemet tager
> i brug, når jeg går ind i den pakkede fil med Windows
> Commander eller Midnight Commander. De kan jo betjenes
> uden at jeg behøver at tænke:-)

undtagen når de ikke opfører sig som forventet ....

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2