sslug-teknik team mailing list archive

Re: Jeg kan ikke mounte mit cdrom drev.

Mogens Kjaer wrote:

> Morten Olsen wrote:
>
> > Prøv med -O0 -finline-functions
> >
> > Mvh Morten
> gcc -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux/include -Wall -Wstrict-prototypes -O0
> -finline-functions -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -D__SMP__
> -pipe -fno-strength-reduce -m486 -malign-loops=2 -malign-jumps=2
> -malign-functions=2 -DCPU=686   -c ide-cd.c -o ide-cd.o
>
> giver samme resultat; den vil ikke linke. -O0 er åbenbart stærkere end
> -finline-functions.
> -finline-functions alene uden -O duer heller ikke.
>
> Jeg prøvede med -O1, men jeg har stadig samme problem når jeg mounter.

Hmm, at dømme efter gcc info-siden gælder flg. om -O2

 -O2    Optimize even more.  Nearly all supported optimiza-
              tions  that  do  not involve a space-speed tradeoff
              are performed.  Loop unrolling and function  inlin-
              ing are not done, for example.  As compared to -O,
	      this option increases both compilation time and the
              performance of the generated code.

Meeeeget mystisk.

Mvh Morten