Mirabilis ICQ

Hej.

Jeg har følgende "lille " problem som jeg ikke rigtigt kan
få has på.

Jeg kunne godt tænke mig at installere Mirabils' ICQ. Jeg
ved godt at den
ikke har fået de store roser, men jeg er nysgerrig efter at
se hvordan den
ser ud, og nu er jeg så oven i købet løbet ind  i nogle
problemer som jeg
tror jeg vil få glæde af at vide lidt mere om hvis og når
jeg kommer længere
i dette univers.

Når man læser i ICQ's install.txt fil får man at vide at det
er vigtigt at
man har JDK 1.1.3 eller højere.
Spørgsmål 1: Hvordan ser man hvilken version man har om
overhovedet nogen?

Jeg farer ud og downloader JDK  1.1.6 ver 5 for x86. Den
bliver lagt i et
bibliotek:

/home/Matros/jdk_1.1.6-v5-glibc-x86/jdk116_v5

Som jeg læser installationsvejledningen af JDK er det
fløjtende ligegyldigt
hvor den ligger:

1) decide where you want the directory to live.  It can be
anywhere in your
   filesystem that supports symbolic links (i.e. not on
certain mounted
   Windows filesystems).
2) unzip and untar into your chosen directory (the system
untars itself
   into a subdirectory called "jdk1.1.6"; you can call it
whatever you like
   after you untar it -- I call mine "fred").

Så det burde vel være godt nok?

I følge ICQ installtionen skal man nu tilrette ./install
filen så den peger
hen mod de rigtige java biblioteker, så jeg skriver følgende
(Dvs retter
lidt i det der allerede står):

#JAVA_HOME="/home/Matros/jdk_1.1.6-v5-glibc-x86/jdk116_v5"
JAVA_EXEC="$JAVA_HOME/bin"
JAVA_CLASSES="$JAVA_HOME/lib/classes.zip"
ICQ_HOME="$HOME/ICQJava_Preview/ICQJava"

Så gemmer jeg ./install filen og kører den, og går i stå med
meddelelsen:

Invalid JAVA_EXEC: java executable not found

Og her går jeg uhjælpeligt i stå....
Hvad er der galt?

Skal man alligevel gøre noget mere med JDK?
Men på den anden side set:

That's it!  No CLASSPATH, no JAVA_HOME, or other environment
variables to
set
to get the basic system running.  It can be installed
anywhere on your
machine, and it figures out whatever information it needs
about where it was

installed automatically when it runs.

Er det #'en foran JAVA_HOME der er gal? Er det JDK
versionen?

Al hjælp vil blive modtaget med kyshånd.