Re: Et lille netv�sproblem

Sat, 02 Oct 1999 Skrev Morten Skovborg:
> Jeg har lige købt to netkort af mærket ACCTON ETHER-COMBO ISA 10 de skulle være NE2000 kombatible..... men det er de ikke og da jeg er en meget grøn Linux bruger ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
> jeg skal angvie en IO adresse og en RCQ og jeg aner ikke hvad det er 8-(
>
> Hvis i kan hjælpe vil i gøre min kæreste en stor tjeneste, hun er ved at vre træt af mit grimme sprog.
-------------------
 Morgen
De io porte du har i brug finder du ved kommandoen
cat /proc/ioports
Et klip af min:
0220-023f : sym53c416
02f8-02ff : serial(auto)
0300-030f : 3c509
Dvs. at mit netkort ( 3c509) ligger på ioport 300, prøv den hvis den er ledig.

IRQ i brug finder du med
cat /proc/interrupts
klip fra min:
  2:          0          XT-PIC  cascade
  5:      12175          XT-PIC  eth0
Dvs mit netkort (eth0) ligger  på irq 5 prøv den hvis den er ledig

Har du husket at slå PnP fra på kortene ?

Sig pænt undskyld til kærsten :-))
--
mvh/gert

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o