Re: Säker FTP-server?

On Wed, 6 Oct 1999 20:04:09 +0200, Patrik Bengtsson <Patrik@xxxxxxxxx> wrote:
>Hejsan,
>
>Jag är i stort behov av att ha en FTP-server där folk kan lämna saker
>filer men de skall inte kunna gå runt i filstrukturen och se alla andras
>filer.
>
>Kan någon ge mig en ledtråd till var jag skall börja leta? Finns det
>någon speciell FTP-server som skulle lösa all mina problem?
>
>Om det hjälper kör jag RedHat 6.0 på servern i fråga..
Jeg har i et stykke tid prøvet at få omtalte
til at virke for WU-ftpd. Det kan godt lade sig
gøre, men det er uhyre besværligt, og kræver at
blandt andet at man skal kopiere nogen specielle
filer ind (ls + nogen lib, mener jeg) under hvert
homebibliotek.

Prøv Proftpd, det er væsentlig nemmere at
konfigurere, med simpel "apache-like", konfigure-
ringsfil. Jeg mener jeg fandt et eksempel på det
du eftersøger i proftpds mailarkiv.

Evt, Beroftpd, som er en viderudvikling af wuftpd
skulle også kunne gøre det nemmere end wu selv.

Msvh
Adam Helms