Re: Ringer hele tiden op!!

Du skrev
"Windows er sat op med udbyderens IP som DNS"

Jeg tror at det er dit problem.
jeg går ud fra at linuxen er sat op på samme måde.
Det betyder altså at ALLE dns-opslag sker hos din udbyder (= krav om
opkald på PPP)

Ved en telnet laver du mindst 2 dns-opslag
1) Din windows resolver det navn/ip du har bedt den connecte til
2) Din Linux laver et reverse lookup for at finde navnet på den der
connecter

Hvis du nu sætter din Linux op som DNS, lægger dine lokale maskiner
det, og sætter windows til at bruge den - så skulle det kun være
nødvendigt at lave xterne lookup når du rent faktisk forespørger
noget externt.

Prøv at kigge i DNS-HOWTO for at se hvordan du opsætter sådan en DNS

Lasse

Find din fotohandler  -  http://www.fotoforum.dk
Webudvikling          -  http://www.cyberforum.dk