Re: setterm

Kim Schulz wrote:

> jeg ville lige høre hvordan man lettest får linux til at huske det man
> laver i sertterm - også selv om computeren rebootes.
> jeg bruger normalt følgende.
>
> setterm -foreground green -store
> men det husker det kun så længe at maskinen ikke rebootes.
> skal jeg virkelige sætte det ind i en profil eller hvad?

Hvis du anvender bash så kan du placere det i
en af ~/.bash_profile , ~/.bash_login , eller ~/.profile .

Er det for alle brugere så kan evt. /etc/profile anvendes.
Er det kun bestemte "term" den skal gøre det i, så f.eks. :

if [ "$TERM" = "xterm" -o "$TERM" = "linux" ] ; then
 setterm ....
fi

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2