SuSE 6.2 og PPP

Jeg har lige eksperimenteret med SuSE´s to mest åbenlyse muligheder for at
skabe en PPP-forbindelse: kppp og wvdial. Begge fungerer fint, og jeg kan
bare lægge et ikon på skrivebordet og trykke på det, når jeg vil åbne
forbindelsen. Nu kan jeg så bedst lide wvdial, da den lukker forbindelsen op
i løbet af 1 sekund (ISDN), hvorimod kppp snøvler lidt først med
initialisering af modem osv. Der er bare det, at wvdial ikke er lige sådan
at lukke ned igen. Det giver kppp langt bedre mulighed for, med sit ikon i
systemtray.

Er der nogen, der ligger inde med en fiks måde at lave en hurtigt
nedlukkelig wvdial forbindelse på?

Med venlig hilsen
David List

Follow ups