Installation på lidt ældre b ærbar.

Hej,
Jeg har for nylig anskaffet en brugt bærbar PC (Compaq Contura 410c) til
brug under rejser og ferier, og jeg vil selvfølgelig helst køre Linux på
den.

Desværre er de tider tilsyneladende forbi hvor man kan installere Linux fra
disketter, og Compaq'en har ikke noget indbygget cd-drev.

I den tilhørende dockingstation sidder der et (uspecificeret, men compaq
leverer Dos og MS-windows drivere til) Ethernet kort, så jeg har forsøgt
en netinstallation. Desværre kan jeg ikke få installationsprogrammet til
at genkende netkortet.

Jeg har også et Olicom PCMCIA Ethernetkort i maskinen (det står ingen steder,
men jeg tror at det er et OC-2220 kort), men heller ikke dette netkort kan
jeg få installationsprogrammellet til at genkende.

Forslag til hvordan jeg får Linux ind på maskinen modtages med kyshånd.

--
Med venlig hilsen
Morten V. Christiansen

Follow ups