Re: Installation på lidt ældre b ærbar.

"Morten V. Christiansen"<voet@xxxxxxxx> writes:
[snip]

> Forslag til hvordan jeg får Linux ind på maskinen modtages med kyshånd.

Du kan installere (RedHat 6.0) over parallel porten med det rette
kabel (laplink kabel)  - jeg mener sådan et kan fås for 100 kr.

Jeg går ud fra du har en stationær med cdrom - lav en bootdisk
fra bootnet.img og boot din bærbare med den. Vælg PLIP interfacet - og
hvis du har sat PLIP (korrekt) op på din stationære skulle der være
hul igennem. Du kan nu lave en FTP eller NFS installation.

Der er en PLIP mini HOWTO - der er også en beskrivelse til at lave et
PLIP kabel.

Hav tålmod - parallel interfacet er ikke verdens hurtigeste ...
(dog ikke værre end at jeg jævnligt bruger det mellem min bærbar og
stationære til at opdaterer mit speciale med CVS - indimellem drister
jeg mig også til at kører X over det)

God fornøjelse.

/Jakob

--