Hvordan flytter man root-partitionen?

Ja dav, jeg har jo lige fået et problem med min lille søde
Linux-gateway.
Den går lidt for tit ned med en eller anden "PAGE Error - Not
Syncing" eller sådan noget..
Nu er det sådan at jeg stort set har prøvet at skifte alt hardware i
den ud uden at det har hjulpet.
Det eneste der sidder tilbage som oprindeligt er harddiskene(4 stk. IDE)
og SCSI-controller(som der sidder en Plextor-brænder på)

Så har jeg et par gange når jeg genstartede den set bios klage over
"Primary Master" og har så overvejet om det kunne være den der var
syg.
Den indeholder jo / og så er den også swap-plads på maskinen.
Men hvordan kan jeg flytte / over på en anden disk? jeg har tænkt
mig at bruge hdc som aligevel ikke er i brug mere(den blev for lille
til dens opgave) og så efter flytningen sætte den over som "primary
master".

Den gamle root-disk er en 170meg og den nye bliver en 200meg.
jeg vil helst klare det uden disketter og den slags da jeg ikke har
et diskettedrev i boxen ...

--
Hans Jørgensen - Boris - #Linux.dk & #Danmark on the Undernet
Homepage -> http://hjem.get2net.dk/borisbamsen

Follow ups