Re: Sv: Generering af rapport med Perl

On Mon, 29 Nov 1999, Poul Hansen wrote:

> Du har ret, det var ikke 7-bit. Det der snød mig var at mcedit
> tilsyneladende ikke kan vise æøå uanset om det er latin1 eller ibmpc.
> Men hvordan får jeg lavet rammerne omkring mine tekster. Det ser ikke
> særlig heldig ud med | & -

Tja, var det meningen det skal bare vises eller også printes?

Skal det printes og vil du have det til at se pænt ud -- så kunne det være
at du skulle bruge HTML eller bedre endnu Latex til at lave layoutet med.
Eller måske tbl filteret, hvis du gider lære det der troff/nroff/groff
etc :)

Hvis det bare skal vises på en terminal, skal du sende en kode i starten
af udskriften til at "enable" grafikkarater (terminfo navn: enacs),
derefter når du vil tegne rammetegn sender du smacs, sender rammetegn som
er listet i acsc og rmacs (for at slå alternate character set fra).

Fx på VT100 er enacs \e(B\e0 , smacs ^N og fx q vil blive skrevet ud som
rammetegn derefter indtil du sender rmacs (^O).

Der findes dog muligvis et Perl modul til at gøre al dette -- hvis du
leder efter fx. terminfo på CPAN.

Men der findes altså ingen rammetegn i LATIN tegnsættet (se man
iso_8859_1).

Erwin Andreasen   Herlev, Denmark <erw@xxxxxx>          UNIX System Programmer
<URL:http://www.andreasen.org>              <*>              Goodbye, Richard!