Re: Linux kan/vil ikke slukke min computer.

Morten Skarsholm Risager wrote:

> Hej
>
> Når jeg lukker linux ned("poweroff" eller "shutdown -h now")
> lukker computeren fint ned men restarter så automatisk umiddelbart
> efter. Kan linux ikke udnytte
> min APM så linux slukker computeren helt. Det ser ud til at apmd lukker
> ned som noget af det sidste, men er alt APM udelukket derefter?
> Håber nogen af jer kan det!

Hos mig virker det. SuSE 6.2 med rekompileret kerne 2.2.10 - Soyo 6KB
bundkort og ingen speciel eksotisk hardware.
Jeg har ikke gjort noget specielt for at få det til at virke, ud over at
slå de ting til i kernekonfigurationen, som jeg mente måtte have
indflydelse - og jeg kan ikke lige huske præcist, hvilke det var.

Med venlig hilsen
David List