From: Morten Skarsholm Risager [mailto:morten@xxxxxxxxxx]
Sent: 30. november 1999 21:01
To: sslug-teknik@xxxxxxxx
Subject: [TEKNIK] Linux kan/vil ikke slukke min computer.

Hej

Når jeg lukker linux ned("poweroff" eller "shutdown -h now")
lukker computeren fint ned men restarter så automatisk umiddelbart
efter. Kan linux ikke udnytte
min APM så linux slukker computeren helt. Det ser ud til at apmd lukker
ned som noget af det sidste, men er alt APM udelukket derefter?

Lidt data
MB YAKUMO PII LX
AMIBIOS (BIOS I 71206)
Prækompileret kerne fra RedHat 6.0 (2.2.5-15)
Og APM er så vidt jeg kan se med I den prækompilerede kerne

"Power off" linket i http://www.sslug.dk/links.html#Kernel
har ikke hjulpet mig.

Håber nogen af jer kan det!

Morten Risager