Re: Nameserver

Erling Jacobsen wrote:

> MONZ wrote:
>
> I min RH61 opsætning har jeg, i filen
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0
> bl.a. linien "PEERDNS=no". Så vidt jeg husker er dette relateret
> til dit problem.

Avs, den kendte jeg jo ikke...

> Det er ikke nødvendigt at lave den slags ting. Man skal jo nok
> have tilføjet filer til den basale caching-nameserver opsætning
> som indeholder oplysninger om ens eget net. Så kan man
> køre med samme filer, uden ndc reload, uanset om man er
> på internettet eller ej. Sådan virker det i al fald hos mig :-)

Hmm, men _har_ man så en _caching_ nameserver?
Betyder det ikke at man netop ikke cacher navneopslag fra internettet, og så
'bare' har en basal non-caching nameserver for sit eget private net;?

Ikke at det i givet fald ikke kan være en god ide; så'n en caching nameserver
kan SVJV opbygge en pænt stor cache, og har man til privat brug ikke brug for at
kende opbygningen af det halve internets navne-struktur, kan det måske være
ligemeget med cachen.
Så er det vel egentlig kun sit 'eget domain', men er interesseret i en
nameserver for, eller hvad?
--
Mogens Valentin - Mail: monz@xxxxxxxxx - Website: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindows, Netscape...