Mærkelige ting i /var/log/messages

Hej

Jeg har et sprgsm. om nogen linier i /var/log/messages på min maskine.
Maskinen kører SuSE 6.3. Det startede med at min maskine pludselig frøs,
mens jeg var ved at logge ud fra KDE. Efter 1-2 minutter begyndte den at
lave voldsom aktivitet på disken, hvilket varede 30-45 minutter. Mens
det skete kunne jeg overhovedet ikke få maskinen til at reagere. Jeg
kunne ikke bevæge musepointeren, skifte til tekst-konsol, kukke X med
ctrl-alt-backsp, eller genstarte maskinen med ctrl-alt-del. Da jeg ikke
mente at det var sundt at genstarte dyret, lod jeg den stå, og da jeg
vendte tilbage var der liv i den igen. Jeg tænkte at der måske ville stå
noget interessant i /var/log/messages, og da jeg kiggede efter fandt jeg
flg. linier, som jeg ikke ved hvad betyder. Nogen der kan oversætte?

Dec 18 17:44:00 moose /usr/sbin/cron[212]: (*system*) RELOAD
(/etc/crontab)
Dec 18 18:13:28 moose -- MARK --
Dec 18 18:33:36 moose -- MARK --
Dec 18 18:53:44 moose -- MARK --