Re: Underlig $DISPLAY i X

On Thu, Jan 06, 2000 at 08:45:43 +0100, Mogens Kjaer wrote:

> [...]

..

> available.   Note:  for  these  OSs,  the  Unix
>        Domain socket connection is treated differently from the other
> local connection types.  To use it the
>        connection must be made to unix:0.0.

åh nu dæmrer det, selvfølgelig, unix:0.0 er en måde at fortælle
at man  anvender af_unix sockets (og ikke af_inet eller andet),
og i XFree ofte /tmp/.X11-unix/X0

Det er en "nem" måde at skrive det på, selvom unix:0.0 kan misforstås
som maskinen/display med navn "unix"

Hvorfor det ikke virker i det givne tilfælde er mystisk, men
måske forkerte user-rettigheder på den aktuelle unix sockets.