Re: cdrom: open failed

> Hej,
>
> Min logfil er fyldt med linier a la:
>
> kernel: cdrom: open failed.
>
> Jeg får dem, selvom der ikke er nogen cd i drevet!
>
> Hvis jeg prøver at mounte en cd går det tilsyneladende fint:
>
> [root@mail log]# mount /mnt/cdrom
> [root@mail log]# df

Det med, at der kommer endeløse beskeder fra cd-rom drevet har jeg også
observeret med RH6.1.
Hvis ikke der sidder en CD i drevet, kommer der besked til standard output om,
at drevet ikke er klart eller ikke kan åbnes.
 Nu kører jeg normalt under X med Gnome og fejlen ses ved, at skifte tilbage
til den tty der blev brugt til login (eller en hvilken som helst anden med
Ctrl+Alt+Fx).
P.t har jeg altid en CD i drevet for, at kunne skifte til de andre consoller.
(man har vel brug at være root i et grafisk miljø engang imellem...)

Nogle forlslag til en løsning på problemet???

P.S. cd-drevet er et mitsumi 2801

P.S.S. Kører du RH6.1 og gnome så prøve at skifte til en anden consol fra en
X-session - uden en CD i drevet...

Mvh.
Martin S. Nielsen
email: martinsn@'remove'worldonline.dk