Re: Panik - kerne eller IRQ? (fra dk.edb.system.unix)

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@xxxxxxxxxxxx> wrote in message
On Sat, 19 Feb 2000, Ask Fuglsang wrote:

> Unable to handle null pointer deference at virtual adresse 00000004

Ram?

> Current ->
> Eller
> Cheking 386/387 Coupling
> Ok, FPU using exeption 16 error reporting
> Check "hlt" instruction.
>
> Ved boot af Win2000 (iiiiiiiiihh)
> Stop: 0X00000000000+
> Driver_irqc_not_less_or_equal
> Check bios memory option such as caching or shawdoing!

Ram?

> Jeg forestiller mig, at der er tale om en IRQ-konflikt?

Jeg tror det er noget med din ram. At win9x kan boote men w2k og Linux
ikke kan ville passe meget godt i det mønster.

Pil klodserne ud, tør kontakterne af, blæs stikkene rene, test dem een af
gangen. Hvis du kan boote linux, kan du prøve det der ramtest program der
har været postet her et par gange.

Tak, jeg vil prøve at teste ram-klodserne.

Mvh
Ask