Re: fil opdelings program

On Thu, 2 Mar 2000, Rasmus Laursen wrote:

> Hej Tux'er
>
> Findes der et program der kan dele filer op i x antal
> diskette-størrelser i windows,
> som lige er til at catte sammen i linux?

Ikke i nogen standard distributioner, så vidt jeg ved.
Jeg lavede engang selv et program til netop dette formål. Programmet
hedder binsplit og jeg kan da grave det frem. Lad os sige at licensen er
GPL. En anden medstudende fra daimi Richard, har lavet et noget mere
sufistikeret program, kaldet sploiner, som kan lave en ekstra disk med
checksum, så man alligevel har alle sine data, hvis en enkelt fil skulle
gå tabt. Han har før udtalt, at han er villig til at lade det distribuere
under GPL, men at han ikke gider besværet med at pakke det sammen.

Både binsplit og sploiner har spredt sig i miljøet omkring Datalogisk
Institut ved Århus Universitet. Sploiner er også blevet brugt til at
splitte store mængder data op på CDer - en fri software succes.

Richard kan nås på ric@xxxxxxx

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.         abach stofanet.dk / aba tbit.dk