Re: pcmcia ethernet card - HJÆLP

CP Rasmussen wrote:
> Hvad jeg dog ikke fatter er hvordan jeg fortæller linux at
> "Eth0" er = pcmcia Slot 0
Det er kun relevant hvis du sætter to netværkskort i.
Dine netværkskort kaldes eth0,eth1 .. Dit netværkskort vil være
eth0 ligegyldigt om det er i slot 0 eller 1.

Når du indsætte pcmcia kortet, så kører pcmcia deamonen automatisk
/etc/pcmcia/network start eth0 og i /etc/pcmcia/network.opts står
din netværkskonfiguration. Så det burde ikke være nødventigt at
fortælle linux om hvilken slot det er.

> Når jeg skriver "ifconfig eth0", skriver den til mig: Eth0:
> error fetching interface information: Device not found.
Har du checket at dit netkort er supportet af linux/pcmcia?
Se http://pcmcia.sourceforge.org/

Lister lsmod et model for dit netkort?

> Spørgsmålet er så; hvordan fortæller jeg "ifconfig" (eller hvad
> han nu hedder) at han skal kigge i min pcmcia port???
Det er ethernet driverens opgave at finde ud af det, ifconfig
skal kun kende eth0.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      zqex@xxxxxxxx