RE: Statistik over gateway trafik?

> Jeg overvejer om man kunne logge brugernes IP-nummer og brugernavn når de
> f.eks. kobler sig på postserveren, men det er jo reelt set en temmelig ussel
> løsning. Formentlig kommer vi bare til at affinde os med en del besvær
> indtil vi får opgraderet vores netværk til at være fuldt overvåget med SNMP.

I kan bruge arp til at binde et ip-nummer til en MAC-adresse (og
selvfølgelig sætte DHCP op ligeså), så kan i i hvert fald være sikre på at
folk ikke hugger hinandens IP'er. Derudover kan man så lave en login-ting
som giver adgang til nettet og binder ip til brugernavn...

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - jesper@xxxxxxxxxxx