X-server bag firewall

Jeg vil gerne kunne starte en X-klient på en maskine på mit institut på DTU
(remote host) og bruge en lokal X-server til få vist vinduet (local host).
Lokalt sidder jeg bag en firewall med NAT og vil blandt andet derfor gerne
bruge en ssh tunnel til at føre trafikken igennem.

I følge 'man ssh' vil der normalt være forwarding af X11 via ssh, men jeg
kan ikke få det til at virke og bliver bare mødt med

jupiter(martin) $ xterm &
[1] 14917
~
jupiter(martin) $ Xlib: connection to "jupiter:16.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
xterm Xt error: Can't open display: jupiter:16.0

Hvad er en "Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key" og hvordan får jeg den til at
blive valid?

Er det rigtigt forstået at det ikke burde være et problem at jeg sidder bag
en NAT firewall?

/Martin

Martin Pihl Jensen
E-post: martin@xxxxxxxxxxxxxx