Re: ATI Rage 128GL AGP

Simon wrote:

> Hvordan får man det til at virke? Kortet har 16 MB ram.
>
> Hvergang jeg prøver at køre Xconfigurator fejler autodetection og jeg har
> absolut ingen ide om hvordan XF86Setup redigeres manuelt.
>
> Er der nogle forslag?

Jeg har et Rage 128 kort og jeg ved hvad der skal gøres

Rage 128 er først som det er nævnt understøttet i XFree 3.3.6  og den findes
ikke i nogen distribution men RPM pakkerne findes på:

ftp://redhat.com/pub/rawhide/i386/RedHat/RPMS

I bogen Friheden til at vælge står der hvordan du bruger RPM til at
instalere/update de nævnte pakker

Det er også klogt at læse Alt hvad du overhovedet orker på
http://www.xfree86.org

Du skal være opmærksom på at det ikke er Ati_Mach64 driveren du skal benytte
den har ikke understøttelse for Rage 128  Den du skal benytte er
SVGA-driveren.

Monz forslag er meget fornuftigt, men det duer bare ikke, men det kan han jo
ikke vide. Du kommer ikke uden om manuelt at ændre lidt i XF86Config

Brug det program der heder xf86config til at lave et udgangspunkt
Men når det spøger om det skal probe skal du sige nej

Derefter går du ind i filen og ændrer devicesektionen til følgende:

                     Section "Device"
                     Identifier "r128"
                     EndSection

Der kan godt være at xf86config har lavet flere device sektions. FJERN DEM

Husk også at  den samme deviceidentifeer skal bruges nede i skreensektionen

Bagefter kan du så starte XF86Setup og lave en finere opsætning med flere
opløsninger farvedyber og hvad ved jeg.

Held og lykke

Poul-Erik Andreasen